ГоловнаНовини03.11.2022, 13:28

Кваліфікований електронний підпис: що це і де використовувати?

Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей на постійній основі забезпечує необхідні заходи, направлені на приймання кореспонденції в електронному вигляді.

Зокрема, до КРАІЛ надходять питання щодо накладання кваліфікованого електронного підпису: для яких документів він потрібен та чи є обов’язковим.

Кваліфікований електронний підпис (КЕП) – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. 

КЕП є засобом електронної ідентифікації користувача (підписувача). Використання саме КЕП забезпечує високий рівень довіри до електронної ідентифікації.

Для чого потрібен КЕП? 

Кваліфікований електронний підпис може використовуватися для електронної ідентифікації користувача при отриманні адміністративних та інших послуг на багатьох онлайн-ресурсах, а також для підписання електронних документів, наприклад, заяву про отримання ліцензії.

Як отримати КЕП? 

Отримати КЕП можна в спеціальних центрах сертифікації, які мають відповідну акредитацію. Повний перелік кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг за посиланням: https://czo.gov.ua/ca-registry

Безкоштовні варіанти:

  1. У податковій.
  2. У «ПриватБанку» і деяких інших банках.
  3. У сервісі «Дія».

Для отримання КЕП вам необхідно:

  1. Відвідати сайт центру, у який збираєтеся звернутися.
  2. Ознайомитися з переліком необхідних документів.
  3. Зібрати і подати пакет документів.
  4. Забрати КЕП.

Як накласти КЕП?

Накласти КЕП можна за допомогою багатьох ресурсів, найбільш популярним та простим у використанні є онлайн-сервіс ДП «Дія» за посиланням: https://diia.gov.ua/services/pidpisannya-dokumentiv

На прикладі онлайн-сервісу «Дії» пропонуємо до ознайомлення Інструкцію щодо накладання кваліфікованого електронного підпису: https://www.gc.gov.ua/files/Licens/KEP.pdf 

Додатково — відеоінструкція від Мінцифри «Як користуватися е-підписом»: https://www.youtube.com/watch?v=09NuX02a2wE

Важливо!

Електронний документ, підписаний за допомогою КЕП, являє собою архів, який складається щонайменше з двох файлів:

  • файл з текстом документа (у форматі docx, xlsx або pdf);
  • файл КЕП (у форматі p7s).

Перед направленням електронного документа додатково перевірте, що КЕП дійсно накладено, а файл не містить пошкоджень — це забезпечить своєчасне реагування КРАІЛ на звернення.

×
Помилка...
Некоректний ввод...
Невірний захісний код...